ЗВІТ
Директора Оксанинським ЗДО « Малятко» перед колективом, батьками та громадкістю за 2019-2020 н.р.
Проаналізувавши роботу закладу дошкільної освіти за 2019 / 2020 навчальний рік, можна відмітити, що колектив дитячого садка створював необхідні умови для охорони життя та зміцнення здоров'я дітей, їх повноцінного всебічного розвитку. Заклад дошкільної освіти має достатню матеріально-технічну базу. У ньому створені всі умови для повноцінного всебічного розвитку особистості дитини. Різнобічний розвиток дошкільнятам забезпечує розвивальне середовище закладу: групові приміщення оснащені новими сучасними меблями, створені осередки для розвитку і виховання дошкільників. Заклад дошкільної освіти здійснює освітньо - виховну діяльність відповідно до закону України « Про дошкільну освіту». Освітньо-виховний процес в ЗДО здійснюється за програмою розвитку дитини «Українське дошкілля» та Базовим компонентом дошкільної освіти. У продовж 2019- 2020 навчального року навчально-виховний процес був спрямований на вирішення річних завдань:
1.Щодо національно-патріотичного виховання дошкільників, формування рис громадянина української держави, шанобливого ставлення до національних цінностей українського народу, бережливого ставлення до довкілля.
2. Модернізований підхід до організації роботи з батьками в дошкільному закладі.
3.Формування у дітей навички мовленнєвої компетентності через різні види ігрової діяльності.
Головною метою роботи колективу ЗДО протягом минулого року було виховання дитини здатної ефективно продовжувати навчання в школі, досягати успіху, правильно будувати свій режим дня, вести здоровий спосіб життя.
Для підвищення якості дошкільної освіти, забезпечення її сталого інноваційного розвитку педагогічний колектив дошкільного закладу спрямовував свою діяльність на формування різнобічно розвиненої, духовно багатої, та патріотично налаштованої особистості. Організація освітньо-виховного процесу в закладі дошкільної освіти була
спрямована на реалізацію основних завдань ЗДО , при визначенні яких були враховані їх сучасність, актуальність, можливості колективу, а саме:Розвивати мовлення дітей з урахуваннями відповідно до нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.Стимулювати у педагогів потребу самоосвіти.недостатньо використовуються сучасні підходи до організації дитячої життєдіяльності у дошкільному закладі.Важливим фактором у підвищенні майстерності педагогів є робота з фаховою періодичною пресою та новою методичною літературою. З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу, були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, які шляхом самоосвіти опрацьовували протягом навчального року педагоги. Також проведена підписка на періодичні видання:
, «Практика управління дошкільним закладом», «Дошкільне виховання», «Медична сестра дошкільного закладу», «Інформаційний збірник для освітян»
Педагогічний колектив приймав активну участь у масових районних заходах, а саме «Таланти твої освітянська родино!»
Спрямовуючи навчально-виховний процес на виконання головних завдань, адміністрацією були сплановані та проведені протягом навчального року такі форми методичної роботи: засідання педагогічної ради: "Завдання навчально - виховної роботи на 2019-2020н.р." (серпень), " Трудове виховання дошкільників - як педагогічна проблема сучасності" (грудень), "Мовленнєвий розвиток дошкільників - запорука їхньої наступної успішності"(лютий),"Підсумки навчально -виховної роботи за 2019/2020н.р." (травень). На даних засіданнях обговорювалися навчальні плани, заслуховувалися аналізи тематичних перевірок. Згідно річного плану було проведено семінар - практикум " Дидактичні ігри з розвитку мовлення для дітей дошкільного віку", тематичне вивчення з питання «Стан реалізації завдань трудового виховання в ЗДО », колективні перегляди занять та режимних моментів, консультації, що сприяло підвищеню професійної компетентності педагогів. Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи.
Аналіз планування роботи дошкільного закладу за минулий рік показав, що головні річні завдання знайшли своє відображення у всіх складових річного плану.
Протягом року здійснювався контроль за навчально-виховним процесом шляхом безпосереднього спостереження і аналізу роботи вихователів.
Під час проведення різних видів контролю навчально-виховного процесу було проаналізовано планування роботи вихователів.

Велика увага приділялася вивченню стану організації життєдіяльності дітей. Проводилось вивчення освітньо-виховної роботи у старшій групі. Аналіз показав, що було проведено всебічну роботу по підготовці дітей до школи. Старші дошкільнята отримали знання, уміння й навички з усіх видів діяльності, вміють поводити себе в різних життєвих ситуаціях. На належному рівні знаходиться функціонування всіх процесів - сприймання, увага, пам'ять, мислення, мовлення, уява, що дають змогу дитині пізнавати світ та бути активними суб'єктами пізнання.
Причиною неуспішності деяких вихованців стало нерегулярне відвідування ними дошкільного закладу.
Аналіз вивчення стану роботи зі старшими дошкільниками дає можливість робити висновки, що вихователь Галак Л.В. приділяла увагу не лише формуванню спеціальних умінь, а й створювала для дітей умови по формуванню здатності емоційно реагувати на навколишній світ, міркувати, планувати власну діяльність, доводити розпочату справу до кінця. Вихователь приділяла увагу мовленнєвому розвитку дітей, під час організованих занять їх навчала основам грамоти, готувала руку до письма через графічні завдання. Проте у дітей молодшої та старшої груп недостатній рівень сформованості мовленнєвої компетентності, потрібно розвивати її більш активно; працювати над формуванням навичок організованої суспільної поведінки, оскільки провідним видом діяльності дітей є гра, вихователям необхідно удосконалювати методи керівництва ігровою діяльністю, поновлювати предметно-ігрове середовище. Проаналізувавши усі переглянуті заходи можна зробити висновок, що у групах створено належні умови щодо організації роботи з мовленнєвого розвитку дітей. Поряд з досягненнями, прослідковано та зроблено висновки, що вихованці лише частково дотримуються ігрового партнерства, поведінки та етикету спілкування. Причиною такого стану самодіяльної творчої гри виступає руйнування процесу становлення провідної діяльності, а також відсутність навичок спільної взаємодії та спілкування з однолітками. Отже, проблема організації життєдіяльності дітей на основі гри залишається актуальною і в подальшому: необхідно сприяти створенню в грі дитячого співтовариства, налагодженню рольової взаємодії. Але для забезпечення ефективності мовленнєвого розвитку, реалізації завдань, визначених у Базовому компоненті дошкільної освіти, вихователям необхідно використовувати розумне поєднання традицій та інновацій у сучасній організації мовленнєвої роботи з дошкільниками, сприяти набуттю дітьми досвіду комунікативної взаємодії, даючи можливість спілкуватися з однолітками - запитувати, повідомляти, пропонувати, обстоювати думки. Вихователям потрібно поступово долати стереотипи використання стандартних занять і сміливо впроваджувати заняття інтегрованого типу, що і підвищило б рівень результативності навчально-виховного процесу. Вихователі ефективно співпрацювали з батьками, проводили роботу щодо пропаганди знань про організацію безпеки життєдіяльності: у всіх групах в батьківських куточках розташований наочний просвітницький матеріал, оновлювався матеріал на батьківських стендах, проводилися групові і індивідуальні бесіди, консультації, на батьківських зборах розглядаються питання попередження дитячого травматизму, безпеки дитини. Контроль за проведенням занять у молодшій групі свідчить про те, що причиною слабких знань та вмінь дітей є: недоліки при плануванні, недосконалість планування індивідуальної роботи, відсутність диференційованого підходу, однотипність бесід. Водночас, варто зауважити, що педагоги мало уваги приділяють запровадженню активних форм навчання та впровадженню новітніх технологій: моделюванню ситуацій, проектній діяльності , недостатня кількість вправ щодо покращення мовленнєвої виразності у дітей. Причини низького рівня: недосконалість планування (однотипність видів діяльності), низький рівень знань методики щодо проведення та організації театральної діяльності дошкільників. Разом з тим виявлено певні недоліки на які потрібно звернути увагу: - уникати власного монологу на заняттях, - активно розвивати діалогічне мовлення дітей, даючи дитині змогу вступати в невимушену розмову з дорослими. - словниковий запас дітей не відповідає вимогам програми. - слабким залишається розвиток дрібної моторики руки. Проблема збереження і зміцнення здоров'я, залишаються пріоритетними завданнями. На розв'язання цих завдань буде спрямована робота нашого дошкільного закладу. Важливим завданням медичного персоналу ЗДО є проведення профілактичних заходів щодо організації харчування, забезпечення нервово-психічного розвитку, зниження загальної захворюваності вихованців. Останнім часом збільшилась інфекційна захворюваність за рахунок збільшення вірусно-крапельних інфекцій. Проблемою залишається захворюваність після вихідних днів та свят. Її рівень досить значний. Зниження рівня захворюваності дітей в дошкільному закладі та виконання дітоднів - це питання номер один на сьогодні. Умови для організації харчування в ЗДО задовільні. Харчоблок має необхідне приміщення, забезпечений проточною гарячою та холодною водою, оснащений необхідним технологічним обладнанням, яке знаходиться в робочому стані. Однією з важливих ланок роботи закладу дошкільної освіти є співпраця з родинами наших вихованців. У процесі спілкування з батьками вихователі намагалися створити атмосферу довіри, враховувати особливості кожної родини. Педагоги проводили з батьками індивідуальні бесіди, консультації, тренінгові заняття, анкетування, Дні відкритих дверей, пропонували їхній увазі виставки дитячих робіт, залучали до участі у підготовці і проведенні свят. У батьківських куточках вихователі систематично розміщували інформацію різноманітної тематики про розвиток, виховання та навчання малюків дошкільного віку. Але хочеться щоб батьки вихованців стали активними учасниками життя дошкільного закладу: приймали участь у розвагах, спортивних та культурних заходах, групових батьківських зборах, щоб досить плідно працював батьківський комітет закладу, щоб батьки приймали участь в ремонті закладу, в ремонті та поповненні ігрового обладнання на майданчиках. Слід відмітити, що протягом навчального року батьки надавали посильну допомогу у зміцненні матеріально-технічної бази дитячого садка .
Результати перевірок виконання вимог із питання охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на виробничих нарадах, педрадах, зборах. У роботі колективу закладу просліджується ряд проблем, яким необхідно приділити увагу в наступному навчальному році: 1. Вихователям слід більше уваги звертати на використання інтерактивних форм роботи з дітьми ( метод проектів, казкотерапія, нетрадиційні техніки малювання.) 2. Педагогічному колективу слід спрямувати свої зусилля на створення умов для належного життєвого розвивального простору для дітей ( дообладнати ігрові осередки, забезпечити їх необхідним інвентарем, обладнанням та іграшками), використовуючи нетрадиційні підходи до оформлення групових кімнат. 3. Питання наступності у роботі дошкільного закладу та початкової ланки освіти потребують вдосконалення з питань наступності у формуванні навчальних умінь, набуття дітьми життєвої компетентності відповідно до Програми "Українське дошкілля".
4. Важливим компонентом в діяльності ЗДО є покращення організації роботи з родиною.
5. Робота закладу щодо накопичення, вивчення, узагальнення та систематизації передового педагогічного досвіду має поверховий характер, необхідно приділити увагу належному доопрацюванню вихователями досвідів роботи, які матимуть результативність та можливість їх використання в практиці роботи дошкільного закладу.
6. Необхідно приділити більше уваги організації гурткової роботи з дітьми, попрацювати над створенням належних умов в закладі для проведення роботи в даному напрямку.
Річний план за минулий навчальний рік виконано. Роботу педагогічного колективу оцінено як задовільну. З метою подолання вище вказаних проблем у 2019/2020 н.р. доцільно збільшити в роботі з педагогічним колективом використання передового досвіду роботи педагогів району. Залишається проблема впровадження ІКТ в педагогічний процес.
Враховуючи аналіз освітньої і методичної роботи у 2019/2020н.р., враховуючи досягнення і перспективи розвитку ЗДО , педагогічний колектив визначає такі пріоритетні завдання на 2019/2020 навчальний рік: . 1. Організувати роботу педагогічного коллективу на забезпечення системного підходу до охорони життя і збереження здоров'я дітей дошкільного віку, продовжувати створювати в ЗДО здоров'я збережувальне середовище, цілісну систему формування культури здоров'я в єдності з батьками.
2. Продовжувати роботу на розвиток патріотичного виховання у контексті розвитку морально-духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку у процесі ознайомлення з природою рідного краю.
3. Удосконалювати роботу з екологічно-природничого виховання дошкільників в контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.


Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати